undefined
undefined
Портал "Класна оцінка"
Дистанційне навчання для дітей з особливими потребами
http://klasnaocinka.com.ua/uk/dl/course/mycourses
На жаль на данний період обмежений доступ до курсів дистанційного навчання
для інших вчителів.Учні мають особисті паролі для входу до курсів вчителя.
За цією адресою Ви можете отримати більше
інформації з даного питання. Це адреса сайту
Вільногірської школи №4, далі перехід на вкладку
"Дистанційне навчання"http://vgschool4.dnepredu.com/
Інформація з питання дистанційного навчання.
Вже декілька років у нашій Вільногірській школі №4 організовано дистанційне навчання для дітей пільгових категорій в рамках проекту «Новий стандарт освіти для дітей пільгових категорій», метою якого є забезпечення умов рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами та дітей пільгових категорій через створення інформаційно-комунікативного освітнього центру на базі школи.
Керівником проекту є директор школи Гапич О.Г.,
адміністратором проекту – заступник директора з НВР
Каморда О.В. Керівник динамічної групи – Мохова О.П.
З метою розробки курсів дистанційного навчання для учнів
школи була створена та працює динамічна група педагогів школи.
Мета роботи групи:
-
розробка
власних курсів дистанційного навчання для певних категорій учнів школи;
-
надання
допомоги та рекомендацій щодо удосконалення якості курсів;
-
обмін
досвідом між членами групи та надання вчасної допомоги та проведення
консультацій для вирішення проблемних питань;
-
ведення моніторингу якості створених курсів та
їх відповідності навчальним стандартам та програмам;
-
співпраця
з координаторами проекту та розробниками сайту «Класна оцінка» для усунення
проблемних моментів використання платформи «Класна оцінка»;
-
організація
групових та індивідуальних консультацій
з учнями та батьками для надання
додаткової інформації щодо використання курсів дистанційного навчання.
Всі педагоги – члени групи пройшли навчання в системі
тренінгів для підготовки до створення власних курсів дистанційного навчання,
ознайомилися з основами роботи з учнями особливої категорії. Також вони мали
можливість пройти початковий курс навчання щодо створення дистанційних курсів
на сайті « Класна оцінка».
Разом з тим, виникло багато питань щодо створення та
розробки навчальних матеріалів в системі дистанційного навчання, які були
вирішені за цей час.
Багато уваги було надано якості розроблених курсів,
відповідності державним стандартам для електронних ресурсів.
При створенні даних матеріалів враховувалися як вікові
особливості дітей, так і психолого-педагогічні вимоги для дітей з особливими
потребами.
Кожен з педагогів за декілька років отримав власний
досвід щодо створення дистанційних курсів, який ми зібрали в збірку рекомендацій та
можемо поділитися з іншими колегами.
Мохова Ольга Петрівна
Розробка дистанційних
курсів з математики
для дітей з особливими
потребами.
Створення курсів з математики (з алгебри та геометрії)
підпорядковуються вимогам державних програм і мають за мету:
- дати можливість учневі в повному обсязі опанувати математичний матеріал,
вибрати свій рівень засвоєння математичних знань; поглибити та удосконалити
вміння учнів з різних розділів математики; блоки для повторення пропонуються
для усунення прогалин в знаннях; велика увага приділяється практичному
застосуванню отриманих знань, їх використанню в різних життєвих ситуаціях.
Після вивчення дистанційного курсу учні мають знати:
♦ основні
означення, формули, теореми та їх практичне застосування;
♦ основні
математичні методи розв’язання задач за цим курсом та їх практичне
застосування;
уміти: ♦
застосовувати основні математичні методи у дослідженні та розв’язанні задач; ♦
формулювати та перевіряти гіпотези, асоціативно мислити; ♦ на основі засвоєного
матеріалу курсу давати відповіді на завдання для самоконтролю та тестові
завдання.
Враховуючи власний досвід роботи над дистанційними
курсами, хочу звернути увагу на деякі актуальні питання, які виникли під час
цієї роботи.
1.
Кожна
лекція повинна мати свій порядковий номер, який відповідає
календарно-тематичному плануванню з предмета – це дозволить швидко знайти
потрібний матеріал як учню, так і вчителю;
2.
Особливу
увагу необхідно приділити математичним поняттям, твердженням та правилам – їх
формулювання повинно бути точним та коректним, зрозумілим для дитини; в лекції
цей матеріал бажано винести окремо та створити відповідні гіперпосилання, які
трансформуються в підказки;
3.
Велике
значення слід приділити наявності графічних об`єктів – графіків, таблиць, схем,
малюнків та діаграм, адже саме це сприяє зацікавленості дитини у вивченні
матеріалу, формує логічні зв`язки між різними блоками матеріалу та дозволяє
краще запам`ятати вивчений матеріал;
4.
При
створенні лекції бажано розробити систему підказок для учня, які допоможуть
йому зрозуміти послідовність засвоєння матеріалу, в певній мірі замінять дії
педагога;
5.
Обов`язковими повинні бути різнорівневі завдання, учень сам вибирає той рівень складності, яким
є для нього потрібний; на початковому рівні я пропоную відповіді для
самоконтролю;
6.
Впродовж
всієї лекції супроводжую учня позитивними елементами – зверненнями, різними
смайликами та малюнками (я вірю, що ти все виконаєш; ти молодець, ти дуже
здібний, у тебе все вийде). Саме така атмосфера сприяє тому, що учень із задоволенням
продовжує навчання з непростого предмету математика, відчуває радість за власні
успіхи та досягнення, прагне до нових знань.
Коломаров Володимир Ілліч
Створення дистанційних
навчальних
курсів
для дітей
особливої категорії
з іноземної мови.
При розробці курсу дистанційного навчання я прийшов до висновку, що слід
брати до уваги ізольованість учня, що навчається дистанційно. Матеріали повинні
забезпечуватися необхідними поясненнями, бути дружніми до дитини і привабливі,
всі труднощі процесу вивчення повинні бути заздалегідь передбачені.
Тому мої основні рекомендації наступні:
- Розподіляйте
кожен матеріал на відомі ступені і невеликі закінчені частини;
- Вказуйте на
кожному ступені окремі частини наступного матеріалу і, не допускаючи істотних
перерв, надавайте учневі окремі дані, щоб порушити його допитливість, не задовольняючи її,
однак, повною мірою;
- Розподіляйте і
розташовуйте матеріал таким чином, щоб, де тільки можливо, на наступному
ступені при вивченні нового знову щоб повторювалося попереднє (цього, зокрема,
вимагає і специфіка викладання іноземних мов).
Необхідно, щоб матеріал захоплював учня. Застосування різноманітної
графіки, анімації та імітації повинно сприяти підвищенню привабливості
дистанційних курсів. Я широко застосовую ресурси Youtube для цієї мети.
Однією з найбільш поширених помилок при створенні курсів дистанційного
навчання, на мій погляд, є спроба виконувати їх у вигляді електронної копії
стандартних друкованих підручників. Інформаційні технології надають у
розпорядження викладача могутній набір інструментів, які повинні ефективно
використовуватися для досягнення цілей навчального процесу при дистанційному
навчанні.
Я вже називав такий ресурс - Ютуб. Я вважаю цей ресурс універсальним,
оскільки він надає можливість як копіювання необхідних відео матеріалів
безпосередньо в урок, так і завантаження своїх власних роликів, приготованих за
допомогою програми Movie Maker. Це дає
повну творчу свободу викладачеві і дозволяє стисло і доступно доносити необхідний
навчальний матеріал до учнів.
І , на завершення, хочу рекомендувати вчителям адреси корисних електронних
ресурсів:
http://www.lantechedu.com/vb/showthread.php?p=117#post117
/cll/index.htm
http://www.learnenglish.de/
Корольчук Ніна Степанівна
Використання курсів
дистанційного навчання
в початковій школі.
Основним напрямком своєї роботи вважаю впровадження елементів дистанційної
форми навчання в початковій школі для дітей окремих категорій, які потребують уваги та постійного
контролю вчителя у зв`язку із слабким станом здоров`я та низьким рівнем засвоєння навчального матеріалу.
Адже вважаю, що саме початкова школа закладає основи майбутнього успіху
дитини, її розвитку та саморозвитку. досягнення сучасного рівня якості освіти.
Шкільний вік – унікальний період
розвитку особистості, а початкова освіта – база формування особистості, її
суспільного досвіду, основ громадянства, національної свідомості.
Розроблені мною
курси для учнів початкової школи дозволяють провести заняття повністю дистанційно , велику увагу приділяю
розробці різного виду дидактичних матеріалів, які об`єднані в навчальні модулі,
що, в свою чергу, вміщують всі необхідні
для навчання матеріали.
Я вважаю таку форму навчання дуже перспективною, адже розумію, що
впровадження елементів дистанційного навчання вимагає здійснення освітньої
діяльності за новими технологіями, апробацію та впровадження новітніх методик
організації навчального процесу.
Завдяки впровадженню дистанційного навчання звичним для вчителів нашого школи стало спілкування з дітьми та їх батьками через
мережу Internet: консультації, обмін завданнями та їх виконання, робота з
обдарованими дітьми.